VEELGESTELDE VRAGEN    

  • Zijn de voertuigen van AutoVitel Rental voorzien van reclame ?
    Nee. Alle voertuigen van AutoVitel Rental zijn reclamevrij en nooit voorzien van schreeuwende reclameteksten.

  • Welke kleur hebben de auto's uit de verhuurvloot van AutoVitel Rental ?

    De personenwagens die AutoVitel Rental hebben diverse kleuren. Indien een bedrijf meedere auto's wenst te huren is het in overleg mogelijk om meerdere auto's in dezelfde kleur in te zetten. De bedrijfswagens die AutoVitel Rental inzet zijn allen wit van kleur zonder reclame.


  • Kan ik mijn voertuig annuleren als ik gereserveerd heb bij AutoVitel Rental

    Annulering is niet mogelijk als u een definitieve reservering heeft geplaatst via de internetsite van AutoVitel Rental. Indien u nog niet wenst te reserveren maar enkel informatie wenst aan te vragen kunt u dit doen door op de rode button informatie aanvragen te klikken en uw vragen in te vullen. U krijgt dan per omgaande antwoord op uw vragen per email.


  • Is kilometervrij huren mogelijk bij AutoVitel Rental ?
    AutoVitel Rental geeft reeds zeer veel vrije kilometers per periode. In speciale gevallen is volledig kilometervrij huren mogelijk. Dit is vaak wel aan een aantal voorwaarden verbonden. Indien u kilometervrij wenst te huren is het raadzaam om een offerte op maat aan te vragen via de rode button op de autofiche van het voertuig van uw keuze (klik op informatie aanvragen en geef uw wensen aan)

  • Kan ik een auto huren bij AutoVitel Rental met een BKR notering ?
    Het is geen enkel probleem om bij AutoVitel Rental in Waalwijk een auto te huren als u een BKR notering heeft. Indien u onze algemene voorwaarden in acht neemt kunt u te allen tijde een auto huren.

  • Wat betekent Eigen Risico in de prijstabellen ?
    Eigen Risico betekent het bedrag dat de huurder schuldig is aan de autoverhuurder in alle gevallen als er schade ontstaat met uitzondering van een schade die toegebracht is door een tegenpartij die ook het schadeformulier heeft ondertekend en schuld heeft bekend.

  • Hoe hoog is de borg als ik een auto huur bij AutoVitel Rental

    De borg als u een auto huurt bij AutoVitel Rental wordt als volgt berekend: Het huurbedrag inclusief b.t.w. + het Eigen Risico bij schade = de borg die u dient te voldoen als de sleutels worden overhandigd.


  • Op welke wijze kan ik betalen bij AutoVitel Rental ?
    U kunt bij AutoVitel Rental contant betalen, pinnen, betalen door midden van internetbankieren (let op dat wij wel moeten kunnen controleren of het geld bij ons is bijgeschreven). Tot slot kunt u ook betalen door midden van automatische incasso. Bij contractperiodes langer dan een week kan het zijn dat AutoVitel Rental u een automatische incasso overeenkomst laat tekenen ter zekerheid van betaling.

  • Kan ik bij AutoVitel Rental een auto huren met een buitenlands rijbewijs ?

    Indien de huurder een Nederlands bedrijf is kunt u als bestuurder met een buitenlands rijbewijs een auto huren bij AutoVitel Rental. Indien u enkel een buitenlands rijbewijs heeft is het niet een mogelijk om een auto te huren bij AutoVitel Rental. Mocht u twijfelen of u een auto kunt huren bij ons neem dan even contact met ons op.


  • Vanaf welke leeftijd kan ik een auto huren bij AutoVitel Rental ?

    U kunt vanaf 18 jaar een auto huren bij AutoVitel Rental. De BESTUURDER van het voertuig dient echter ouder te zijn dan 21 jaar. Dit houdt in dat de verantwoordelijke huurder ouder dan 18 jaar moet zijn maar deze de auto niet mag besturen. Hiervoor moet u 21 jaar of ouder zijn.


  • Is het mogelijk om als startende ondernemer zonder jaarcijfers bij AutoVitel Rental voor langere tijd een voertuig huren ?
    AutoVitel Rental vraagt u niet om jaarcijfers. Zij beoordeelt zelf met wie zij zaken wenst te doen. Startende ondernemers of ZZP-ers kunnen dus zonder problemen een auto uitkiezen uit het wagenpark van AutoVitel Rental.


  • Hoe ver van te voren moet ik een auto vastleggen bij AutoVitel Rental ?
    AutoVitel Rental is een online autoverhuur bedrijf. Ondanks het grote wagenpark dat zij ter beschikking heeft is het verstandig om niet tot het laatste moment te wachten met reserveren om er zeker van te zijn dat het voertuig van uw keuze ook daadwerkelijk voor u klaarstaat op het door u gewenste moment.


  • Kan ik telefonisch en auto reserveren bij AutoVitel Rental ?

    Definitief reserveren van uw voertuig kan enkel via de rode button DIRECT RESERVEREN op de voertuigfiches op de site van AutoVitel Rental. Telefonisch reserveren kan enkel als vaste klant van AutoVitel Rental.


  • Welke documenten moet ik meebrengen als ik een huurauto op kom halen bij AutoVitel Rental ?
    Is huurder een bedrijf :
    U dient een geldig rijbewijs mee te brengen, een recent kvk uittreksel, een bankpas van het bedrijf waar uw naam opstaat. Indien een personeelslid de auto ophaalt dient het 'papierwerk' vooraf in orde te worden gemaakt. U kunt altijd even overleggen met een medewerker indien het e.e.a. niet duidelijk mocht zijn.
     
    Is huurder een particulier:
    U dient een geldig rijbewijs en ID kaart of paspoort mee te brengen en een recent bewijs van bewoning (poststuk van maximaal 1 maand oud met uw woonadres erop) 

  • Valt ruitschade onder het eigen risico bij schade bij AutoVitel Rental ?
    AutoVitel Rental ziet ruitschade inderdaad gewoon als een schade en dit valt dan ook gewoon onder het afgesproken eigen risico bij schade.


  • Kan ik op factuur achteraf betalen bij AutoVitel Rental ?
    Dit is helaas niet mogelijk. Huurschulden zijn brengschulden en dienen vooraf te worden voldaan. Bij langere huurperiodes wordt normaliter gewerkt met een automatische incasso overeenkomst. Afwijkende afspraken zijn mogelijk in overleg met AutoVitel Rental en zullen altijd schriftelijk worden vastgelegd. Dit is enkel van toepassing bij langdurige huurperiodes.

  • Valt een kapotgereden band onder het eigen risico bij schade als ik een auto huur bij AutoVitel Rental ?
    Kapotgereden banden vallen onder het eigen risico bij schade. Bandenslijtage is uiteraard voor rekening van AutoVitel Rental. Het verwisselen van een band dient door de berijder zelf te gebeuren. Indien u dit door wegenwachthulp laat verrichten zijn de kosten voor uw eigen rekening.

  • Wat moet ik doen als ik met een huurauto van AutoVitel Rental pech krijg ?
    AutoVitel Rental heeft voor al haar voertuigen een Allianz lidmaatschap wegenwacht hulp binnenland afgesloten. U dient te allen tijde contact op te nemen met Allianz indien u pech onderweg krijgt. Het bedrijfslidmaatschapsnummer van AutoVitel Rental vindt u op de aanvullende documenten die u bij het afhalen van het voertuig meekrijgt. LET OP ! Indien u verkeerde brandstof tankt, de lichten aan hebt laten staan of zelf uw band niet wenst te verwisselen kan het zijn dat AutoVitel Rental de kosten van Alllianz aan u doorberekent. BUITENLANDHULP EN/OF TRANSPORT VAN HET BUITENLAND NAAR NEDERLAND DIENT U TE ALLEN TIJDE ZELF VIA ALLIANZ OF DE ANWB TE REGELEN !!!

  • Wat gebeurt er als ik met een huurauto van AutoVitel Rental een boete krijg ?
    AutoVitel Rental krijgt tientallen boetes per week binnen van berijders van haar wagenpark. Deze worden (om betalingsachterstanden bij justitie te voorkomen) direct doorAutoVitel Rental betaald. De verantwoordelijke op het huurcontract krijgt een factuur met een kopie van de boete opgestuurd verhoogd met 17,50 euro ex b.t.w. aan administratiekosten. Deze factuur inclusief administratiekosten dient per omgaande betaald te worden of wordt door AutoVitel Rental d.m.v. automatische incasso geïncasseerd bij de contractant.


  • Mag iemand die niet als huurder of bestuurder ingevuld staat op het huurcontract het bij AutoVitel Rental gehuurde voertuig besturen ?
    In eerste instantie mogen enkel de personen die aangeduid zijn op het contract de voertuigen van AutoVitel Rental besturen. Enkel indien er schriftelijk toestemming is gegeven door AutoVitel Rental is het mogelijk dat meerdere bestuurders (ook die niet op het contract vermeld staan) het gehuurde voertuig mogen besturen zonder dat dit gevolgen heeft voor de aansprakelijkheid bij eventuele schade(s), diefstal en/of verduistering

  • Kan ik bij AutoVitel Rental mijn voertuig buiten openingstijden terugbrengen of ophalen ?

    Het is in beginsel niet mogelijk om buiten openingstijden voertuigen op te halen of terug te brengen. Mocht u niet op tijd terug zijn gelieve ALTIJD contact met ons op te nemen om het e.e.a. af te spreken.


  • Bezorgt AutoVitel Rental ook huurvoertuigen op locatie ?
    AutoVitel verhuurt vanaf locatie Waalwijk. Daar dient het huurvoertuig ook opgehaald en geretourneerd te worden.

  • Verhuurt AutoVitel Rental ook aan koeriersdiensten en sneltransporteurs ?
    Ja. AutoVitel Rental heeft veel koeriersdiensten en sneltransporteurs in haar klantenbestand. Indien u zeer veel kilometers maakt gelieve altijd contact met ons op te nemen voor een offerte op maat.

  • Zijn de voertuigen van AutoVitel Rental nieuw ?

    Er rijdt een percentage nieuwe voertuigen in de vloot van AutoVitel Rental. De meeste voertuigen zijn echter representatief, luxe uitgevoerd en een paar jaar oud waar net de spreekwoordelijke 'kop' vanaf is. Vandaar dat u ook tegen zeer lage prijzen en met zeer veel vrije kilometers kunt huren / leasen bij AutoVitel Rental.